شهادت ۲۲ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تغییر برنامه رئیس سیا برای سفر به اسرائیل پایان مذاکرات آتش‌بس غزه در قاهره (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان زمینه‌های توسعه روابط را بین ایران و تونس بررسی کرد نگرانی نتانیاهو از احتمال صدور حکم بازداشت مقامات صهیونیستی در دادگاه بین المللی کیفری حمله موشکی به مواضع نظامیان صهیونیست در جولان اشغالی هلاکت سه نظامی صهیونیست در حمله مقاومت به کرم ابوسالم جلوگیری تشکیلات خودگردان برای آزادی اسیر فلسطینی رسانه عبری: مذاکرات آتش بس در آستانه شکست قرار دارد درگیری لفظی در جلسه کابینه رژیم صهیونیستی سردار غیاثی: امنیت و اقتدار امروز ما از نعمت ولایت است حمله موشکی حزب‌الله لبنان به «مرگلیوت» (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است زندان رفتن نتانیاهو فعلا منتفی شد اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟ ماکرون خواستار دستیابی نتانیاهو به توافق آتش بس شد عملیات ویژه گردان‌های القسام در «کرم ابوسالم» + فیلم انفجار، کابل افغانستان را لرزاند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات حزب‌الله لبنان در واکنش به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی ادامه دارد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) موساد و شاباک به شکست نظامی در غزه اذعان کردند
سرخط خبرها

تاکید رئیس قوه قضاییه بر مقوله تکریم ارباب رجوع و حُسن برخورد با مراجعان به دستگاه قضایی

  • کد خبر: ۱۵۷۶۰۲
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶
تاکید رئیس قوه قضاییه بر مقوله تکریم ارباب رجوع و حُسن برخورد با مراجعان به دستگاه قضایی
رئیس قوه قضاییه گفت:تاکید ما آن است که از ظرفیت‌های مردمی، نه تنها برای صلح و سازش بلکه برای کم کردن ورودی‌‌ پرونده‌های قضایی بهره گرفته شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان البرز طی سخنانی از ابتکارات و ایده‌های دادگستری البرز در رفع مشکلات استان با اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و در تعامل با دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان، تقدیر به عمل آورد و بر استمرار و تقویت این اقدامات و ابتکارات تاکید کرد.

رئیس عدلیه در همین راستا ضمن تشریح برخی مسائل و مشکلات استان البرز از جمله حاشیه‌نشینی و تراکم جمعیت، مشخصا به کاهش آمار سرقت در این استان در نتیجه تدابیر دادگستری و ایجاد قرارگاه‌های مقابله با سرقت و جرائم خاص اشاره کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین به اقدامات دادگستری استان البرز در مقابله با متعدیان به منابع طبیعی و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها در این استان در نتیجه ایجاد قرارگاه صیانت از بیت‌المال، اشاره کرد.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به ناکام ماندن دشمنان در اغتشاشات اخیر، از تلاش قابل تقدیری که مسئولان دادگستری البرز در تعامل با نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی استان برای حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش مردم انجام داده‌اند، تقدیر به عمل آورد و به روح همه شهدای استان به ویژه شهید مدافع امنیت «روح‌الله عجمیان» درود فرستاد.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تاکید بر بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی گفت: اقدامات دادگستری البرز در ایجاد شورا‌های حل اختلاف اصناف و رسانه‌ها، قابل تقدیر است؛ تاکید ما آن است که از ظرفیت‌های مردمی، نه تنها برای صلح و سازش بلکه برای کم کردن ورودی پرونده‌های قضایی بهره گرفته شود.

محسنی اژه‌ای همچنین بر مقوله تکریم ارباب رجوع و حُسن برخورد با مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد و به مسئولان قضایی استان البرز دستور داد در راستای به موقع اجرا شدن احکام قطعی قضایی و کاهش ورودی پرونده‌ها، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، اظهار کرد: در راستای اجرای دستورات رئیس قوه قضاییه پیرامون رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه‌ها و سواحل، طی ۱۴ ماه گذشته ۸ کلیومتر از بستر و حریم رودخانه کرج آزادسازی شده و ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در این اراضی قلع و قمع شدند.

وی با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۱ اسناد مالکیت حدنگاری برای ۲۵ هزار قطعه از زمین‌های کشاورزی استان البرز صادر شد، عنوان کرد: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان استان البرز در سال گذشته ۶۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشت.

همچنین در این مراسم نمایندگان قضات، کارکنان اداری، سازمان‌های تابعه و شورا‌های حل اختلاف استان البرز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

منبع: میزان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->